رزرو مشاوره
طراحی کابینت مدرن و لوکس در شیراز
    
بازدید: 110
    

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

نکات اساسی در طراحی کابینت مدرن در شیراز

یکی از نکات اساسی برای طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در شیراز، طراحی زیبا و کاربردی است. یک کابینت مناسب نه تنها باید زیبا، بلکه کاربر پسند نیز باشد. در طراحی کابینت آشپزخانه باید تفاوت سلیقه خانواده ها و نیازهای آنها را در نظر گرفت، به عنوان مثال در خانه های کوچک که آشپزخانه کوچکی نیز دارند باید بهترین استفاده را از فضای داخلی کابینت در نظر گرفت. در طراحی کابینت مدرن در شیراز به گونه ای که تمامی لوازم آشپزخانه در جای مناسب قرار گرفته و به اصطلاح کاربر پسند باشد.

علاوه بر این باید زیبایی را نیز در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن شیراز در نظر گرفت. در آشپزخانه های کوچک بهتر است از رنگ کابینت روشن استفاده کنید تا فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. کابینت آشپزخانه بیشترین سهم استفاده و هزینه را در بین هزینه های دکوراسیون داخلی در شیراز به خود اختصاص داده است اما متاسفانه در ایران کمترین هزینه برای طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در نظر گرفته می شود. در این مقاله قصد داریم انواع کابینت که شامل کابینت مدرن، کابینت آشپزخانه ممبران، کابینت هایگلاس و کابینت ام دی اف می باشد را معرفی کرده، مزایا و معایب آنها را بیان کنیم. اگر در انتخاب کابینت آشپزخانه خود شک دارید، حتما این مقاله را بخوانید.

کابینت آشپزخانه مدرن در شیراز

به عنوان مثال، در معرض دید قرار دادن برخی از لوازم آشپزخانه می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون ما داشته باشد و حتی فضای طراحی کابینت آشپزخانه ما را صمیمی تر کند، یا مبلمانی که برای آشپزخانه استفاده می کنیم باید با بالاترین استانداردها مطابقت داشته باشد، مثلا بین کابینت آشپزخانه و فضای غذاخوری باید حداقل 100 سانتی متر فاصله داشته باشد.

نورپردازی تاثیر بسزایی در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در شیراز دارد. با نور مناسب، یک کابینت آشپزخانه کوچک می تواند تا 1.5 برابر بزرگتر به نظر برسد. یکی دیگر از مواردی که برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه استفاده می شود استفاده از کشوهای بزرگ یا به اصطلاح 50 کیلویی است که فوق العاده کاربردی نیز هستند.

یکی دیگر از مواردی که در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در شیراز برای استفاده بهتر از فضای آشپزخانه استفاده می شود، بالا بردن کابینت ها تا سقف و استفاده از فضای بالا به عنوان انباری برای وسایلی است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. از مثلث کار در آشپزخانه استفاده کنید. این مثال شامل این 3 مورد است: گاز، یخچال و سینک. فاصله هر آیتم از این مثلث کار تا یک ضلع مثلث کار باید حداقل 6/3 متر تا 6/6 متر باشد. بهتر است بهترین محل طراحی کابینت آشپزخانه را به سینک ظرفشویی اختصاص دهید.
انواع کابینت آشپزخانه مدرن در شیراز

در اینجا قصد داریم شما را با انواع کابینت آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید. در یک طبقه بندی کلی می توان انواع کابینت آشپزخانه را به دو دسته طبقه بندی کرد. کابینت چوبی و کابینت فلزی. استفاده از کابینت های فلزی در ساختمان های مسکونی امروزه تقریبا منسوخ شده است و می توان گفت تقریبا در منازل از آن استفاده نمی شود. اما در برخی از آشپزخانه های صنعتی همچنان از این نوع کابینت استفاده می شود.

کابینت چوبی رایج ترین نوع کابینت است که برای آشپزخانه استفاده می شود و مورد قبول اکثریت مردم است. این کابینت ها که در انواع مختلفی ساخته و عرضه می شوند به خوبی می توانند پاسخگوی سلیقه های مختلف باشند. کابینت چوبی در انواع، اشکال و رنگ های متنوع خود می تواند برای دکوراسیون های سنتی، مدرن و کلاسیک استفاده شود. کافی است طراحی آن را به متخصصان این حوزه بسپارید.

انواع کابینت چوبی مانند ام دی اف، ممبران، هایگلاس، روکش چوب، تمام چوب و پی وی سی در دسترس شماست و می توانید با توجه به دکوراسیون خود آنها را بررسی کرده و با توجه به بودجه خود سفارش دهید.

کابینت ام دی اف در شیراز

جنس کابینت ام دی اف از تکه های تخته خرده چوب فشرده (MDF) است که یک تکه بدون روکش می باشد، اما خوب است بدانید که قطعات ام دی اف قابل روکش هستند. کابینت های mdf در بازار با نام های مختلف مانند کابینت هایگلاس یا کابینت ممبران شناخته شده است که بد نیست مزایا و معایب آن را با هم بررسی کنیم.

تخته فیبر با چگالی متوسط یکی از مشتقات چوب است که از تراشه های چوبی تشکیل شده است که توسط چسب یا رزین به هم چسبیده و چیزی شبیه به الیاف چوب را تشکیل می دهند. الیاف توسط دستگاه مخصوص تحت فشار و حرارت پرس شده و به قطعات و ابعاد مختلف بریده می شود و بیشتر در کابینت سازی، کمد، قفسه، میز، صندلی و... استفاده می شود.


مزایای کابینت ام دی اف در شیراز

1- قابلیت پوشش
2- قابلیت برش بالا
3- قیمت مناسب و به صرفه
4- صاف و یکدست و بدون گره
5- تنوع در رنگ، طرح و سایز

معایب کابینت ام دی اف در شیراز

1- وزن زیاد
2- نیاز به مراقبت زیاد
3- آسیب پذیری بالا در برابر گرما و رطوبت
4- آسیب پذیری در برابر ترک خوردگی و شکستگی 

کابینت ممبران در شیراز

ممبران به همان پوشش روی کابینت گفته می شود که به کابینت های ام دی اف معمولی متصل می شود. این کابینت ها دارای ظرافت خاصی، طرح ها و کنده کاری های متنوعی هستند.

طرح های حک شده بر روی چوب ام دی اف را می توان از طرح های ایرانی انتخاب کرد و یا به سلیقه مشتریان آنها را اجرا نمود. درهر دو حالت کابینت آشپزخانه ممبران می تواند گرما و جذابیت زیادی به خانه شما ببخشد و آن را خاص و متمایز کند. با استفاده از کابینت ممبران فضای موجود یکپارچه و زیبا می شود و تنوع رنگ های موجود در آن می تواند هر سلیقه ای را راضی کند.

کابینت ممبران با در نظر گرفتن هنر اصیل معرق و منبت ایرانی در طراحی، تنوع رنگ ها، ویژگی ها و قابلیت های فوق العاده اش، آشپزخانه شما را به آشپزخانه ای سلطنتی تبدیل می کند. معمولا مهارت سازنده، قیمت، رنگ و پوشش فضای آشپزخانه در زمان خرید بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل سازندگان برای ساخت کابینت ممبران از چوب صنعتی ام دی اف با روکش PVC ضد آب و طراحی کلاسیک استفاده می کنند. آنها از تکنیک های مدرن استفاده می کنند و از دستگاه های CNC برای اجرای الگوهای منبت و موزاییک کمک می گیرند.

مزایای کابینت ممبران در شیراز

دوام و مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت: پوشش غشایی با یک دست سطح چوب را می پوشاند و جایی برای نفوذ آب و رطوبت به لایه های چوب باقی نمی گذارد و همچنین پوشش غشایی پی وی سی مانند روکش های کابینت پی وی سی خورده نمی شود و این پوشش سازگار با محیط زیست است. از طرفی به دلیل وجود روکش پی وی سی نیازی به استفاده از رنگ یا روغن برای پولیش کابینت مانند کابینت های چوبی نیست و تنها با یک گردگیری ساده می توان همیشه از رنگ ثابت آن لذت برد. 

معایب کابینت ممبران در شیراز

هزینه نسبتا بالا در مقایسه با مدل های دیگر

تابش مستقیم نور خورشید به مدت طولانی استحکام چسب را کاهش داده و آن را آسیب پذیر می کند.

کابینت آشپزخانه هایگلاس در شیراز

هایگلاس نوعی ام دی اف است با این تفاوت که روی سطح آن لایه ای از پلکسی گلاس پوشانده شده است. اما پلکسی گلاس خود نوعی پلاستیک است که ظاهر بسیار شفافی دارد و جنس آن سبکتر از شیشه اما مقاوم تر است و در رنگ ها و طرح های مختلف در سراسر دنیا تولید می شود.

چگونه کابینت های گلاس خوب را بشناسیم؟

وقتی کابینت ساز کیفیت رنگ ها را برای انتخاب رنگ به شما نشان داد، از فرصت استفاده کنید و با یک فلش دو علامت بزنید به این صورت که پس از انتخاب رنگ مورد نظر، آن تکه چوب را زیر نور نگه دارید و مقدار موج آن را اندازه بگیرید.  به کاور دقت کنید موج کمی طبیعی است اما اگر میزان موج کاور زیاد باشد به این معنی است که کیفیت پرس کاور مناسب نیست و می توانید کابینت ساز دیگری انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که کابینت هایگلاس دارای موج کم می باشد و اگر می خواهید سطح کابینت شما مانند آینه صاف و بدون موج باشد می توانید از روکش پلی گلاس استفاده کنید که قیمت کمی بالاتر از هایگلاس دارد. نکته دیگر اینکه اندازه معمول و نسبتا استاندارد کابینت هایگلاس 122x244 با ضخامت 17 میلی متر می باشد. در صورت کیفیت پایین معمولاً گوشه های کار دارای لبه های دندانه دار بوده و تعمیر شده است. اگر به پشت تخته ها دقت کنید، در محصولات مرغوب، ملامینه سفید چسبانده شده در پشت تخته برای جلوگیری از آسیب دیدگی مشاهده می شود.

مزایای کابینت هایگلاس در شیراز
  • منبع نور بودن
  • سادگی و زیبایی
  • به سختی کثیف می شود و به راحتی تمیز می شود.
  • امکان تعویض دسته ها بنا به سلیقه شخصی
  • داشتن طرح های مختلف ساده و موج دار
  • داشتن جلوه ای زیبا و خاص




تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |