رزرو مشاوره
طراحی و اجرای کابینت کلاسیک در شیراز
    
تعداد بازدید: 708
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/6/8

کابینت چوبی کلاسیک نوعی کابینت با طرح سفارشی است که با استفاده از ترکیب چوب طبیعی و ام دی اف خام تولید می شود. برخلاف کابینت های آشپزخانه ام دی اف و هایگلاس که معمولا طراحی بسیار ساده ای دارند، در کابینت های کلاسیک از اجزایی مانند ستون ها، سرستون ها و منبت های چوبی برای بیان سبک و معماری رومی استفاده می شود.

 

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

کابینت آشپزخانه در شیراز

کابینت یک کلمه فرانسوی است که به معنای محفظه ای برای نگهداری است. اگرچه به نظر می رسد آشپزخانه بدون کابینت کامل نیست، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید چیزی حدود 200 سال بیشتر از عمر کابینت آشپزخانه نمی گذرد! بنابراین کابینت های دوست داشتنی که امروزه عصای زیر بغل ما هستند تنها در دو قرن گذشته تبدیل به محلی برای نگهداری ظروف و وسایل شده اند.

نظم و سازماندهی بیشتر، زیبایی و ایجاد فضایی بهینه و کاربردی از جمله نقش های اصلی کابینت آشپزخانه در شیراز است. امروزه از انواع لوازم جانبی برای افزایش فضا و کارایی کابینت ها استفاده می شود به طوری که حتی در آشپزخانه های کوچک و قابل حمل نیز فضای مفید و بهینه ای برای نگهداری ابزار و وسایل وجود دارد.

کابینت آشپزخانه در شیراز دارای سبک ها و مدل های مختلفی است اما دو سبک اصلی و کلی آن کابینت کلاسیک و کابینت مدرن است که در ادامه به توضیح مختصری در مورد کابینت کلاسیک در شیرازمی پردازیم.

کابینت کلاسیک در شیراز

در لغت، کلاسیک به معنای رایج و پذیرفته شده و در واقع چیزی است که تازگی ندارد! دکوراسیون کلاسیک در شیراز سبکی مجلل و ارزشمند در دکوراسیون منزل به حساب می آید و با وجود اینکه امروزه تنوع زیادی در مدل و سبک کابینت آشپزخانه وجود دارد، اما همچنان کابینت های آشپزخانه کلاسیک در شیراز از محبوبیت خاصی برخوردار است.

کابینت کلاسیک در شیراز به مدل های کابینت آشپزخانه گفته می شود که دارای طرح ها و کنده کاری های سنتی و قدیمی هستند. برخلاف کابینت مدرن که ساده است، کابینت کلاسیک اصلا کابینت ساده ای نیست، بلکه بر روی بدنه و درهای آن انواع کنده کاری و عناصر تزئینی وجود دارد که ظاهر این کابینت ها را مجلل، سلطنتی و اشرافی نشان می دهد.

ویژگی های ساختاری و ظاهری کابینت کلاسیک در شیراز با مواردی مانند خاتم و موزاییک، برجسته سازی و حکاکی روی چوب، طراحی سر ستون و دستگیره های لوکس، استفاده از انواع گل های تزئینی، استفاده از رنگ های مات و سنگین، قفسه های جادار و عمیق همراه است.

تاج و زیرچراغ در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک در شیراز

کابینت کلاسیک در شیراز شامل اجزای کوچکی است که تاثیر بسزایی در زیبایی محصول نهایی دارد. این اجزا شامل تاج و زیرچراغ در کابینت های دیواری می باشد. این تاج ها و زیرچراغ ها در طرح ها و مدل های زیادی موجود هستند. البته محبوب ترین نوع پوشش و زیرچراغ، دندانه موشی نام دارد. در کابینت کلاسیک از پایه هایی برای پوشاندن پایه کابینت های زمینی استفاده می شود تا پایه کابینت نمایان نشود و دکور زیباتر به نظر برسد. همچنین ویترین های کلاسیک شیشه ای که در ده ها طرح مختلف موجود می باشند در بازار وجود دارند.

ستون و سرستون در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک در شیراز

ستون ها یکی دیگر از اجزای کابینت کلاسیک هستند. این ستون های برجسته علاوه بر تاثیری که در زیبایی دکور دارند، کاربردی نیز هستند. لوازمی مانند اکسسوری آشپزخانه مانند اکسسوری سوپرمارکت و سوپر ادویه را در ستون های برجسته کابینت نصب کرد تا علاوه بر جنبه زیبایی از کوچک ترین قسمت آشپزخانه بیشترین استفاده را بکند.

دستگیره کابینت آشپزخانه کلاسیک در شیراز

توجه به نکات کوچک باعث تفاوت می شود. دستگیره های کابینت کلاسیک در شیراز نقش بسزایی در زیبایی آشپزخانه شما دارد. دستگیره ها زیبایی یک کابینت را تکمیل می کنند. به طور معمول در آشپزخانه های سبک کلاسیک در شیراز از دستگیره های سرامیکی استفاده می شود. این نوع دستگیره ها دارای تنوع رنگی بسیار زیادی هستند و در مدل های مختلف موجود می باشند. اگر کابینت آشپزخانه روشن را انتخاب کرده اید، استفاده از رنگ های برنزی و طلایی را به شما پیشنهاد می کنیم و اگر انتخاب شما سبک کابینت کلاسیک تیره است، از دستگیره های استیل و سرامیکی روشن استفاده کنید. 

جزیره کابینت آشپزخانه کلاسیک در شیراز

در دکور کابینت آشپزخانه در شیراز می توان جزیره را نقطه عطف آشپزخانه نامید. معمولاً ارتفاع استاندارد جزیره کابینت آشپزخانه کلاسیک در شیراز 90 سانتی متر است. اما زمانی که بخواهیم از آن به عنوان سطح کار استفاده کنیم 70 تا 75 سانتی متر مناسب است. همچنین ظروف آشپزخانه کاربردهای مختلفی دارند که طراح کابینت در شیراز با توجه به کارایی جزیره طرح مورد نظر شما را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه چند کاربرد جزیره آشپزخانه در شیراز را برای اطلاعات بیشتر شما ذکر می کنیم.

جزیره ای برای نگهداری اشیا:

گاهی اوقات فضای بیشتری در اختیار دارید که پیشنهاد می کنیم جزیره ای با کمد و کشوهای زیاد را انتخاب کنید.

جزیره برای میز ناهار خوری:

هر طراح می داند که یک جزیره آشپزخانه که برای غذاخوری طراحی شده است باید فضای کافی برای زانوها زیر خود داشته باشد. به همین دلیل لبه های پیشخوان کنار صندلی ها باید 60 سانتی متر از جزیره بیرون بزند.

جزیره پخت و پز و شستشو:

در این نوع جزیره از سینک استفاده می شود. همچنین روی پیشخوان این جزایر فضایی در نظر گرفته شده است که می توان در آن غذا تهیه کرد و حتی برای مهمانی های سلف سرویس از آن استفاده کرد. این جزیره نیز اغلب برای آشپزخانه هایی با فضای بزرگتر طراحی و اجرا می شود.

جزیره آشپزی:

وقتی اجاق گاز در جزیره آشپزخانه قرار می گیرد آشپز به وسط آشپزخانه هدایت می شود و به این ترتیب با فضای اطراف همخوانی کامل پیدا می کند. اما در عین حال ایراد انتخاب این نوع جزیره این است که بهم ریختگی زیادی دارد و آشپزخانه را کمی شلخته جلوه می دهد.

از   5   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |